Kome još trebaju crkve?

images22222222222222222Crkva je duhovni svijet pretvoren u kamen .“ Marica Č. 7f

Iako rano kršćanstvo navodno zabranjuje obožavanje materije, pa tako i kipove bogova, svetaca, te i samih crkava, sa vremenom je pobjedila manipulativna efikasnost vidljivog i opipljivog. Većini onih jednostavnih ljudi treba nešto što se može vidjeti, dotaknuti, ući unutra. To iskustvo onda može probuditi osjećaje intuicije i nadahnuća ili pak euforije i samovažnosti (uzvišenosti i posebnosti).

Crkvene građevine se istovremeno shvaćaju ne samo kao javni gradski prostor, kao svojevrsne zatvorene gradske lože, već i kao simboli duhovnosti, tj. simboli ponovnog povezivanja sa onim dijelom nas samih, sa kojim smo izgubili svjesni i namjerni kontakt. Osim toga crkve su nerjetko i pravi spomenici vremena sa svojim umjetničkih blagom, remek djelima slikarstva i arhitekture. U njima se doslovno stapa religija i kultura. Čim uđete u crkvu (pogotovo u neku izvorno gotičku), odmah se nađete u potpuno drugoj sferi zvuka i frekvencije. Sve se postepeno smiruje i utišava, tako da postaje moguće čuti i naredbe iz „clouda“ iliti ono što zovemo naše vlastite misli.

Crkve strukturiraju gradske i seoske pejzaže, pa makar to bilo samo svojom pukom fizičkom prisutnošću. Crkve kite i vrhove preksanih vidikovaca. Crkve su strukturirale društvenu i individualnu podsvjest u posljednjih dvije tisuće godina. Kako je svijet izgledao prije najezde mantijaša, možemo danas još uživo osjetiti samo na par mjesta (nama najbliže je Peristil u Splitu, ukoliko imamo dovoljno „muda“ da dezintegriramo zvonik mučenika Dujma, koji se navodno svojevremeno jako namučio dok je gradio taj visoki toranj, po naređenju predradnika i mučitelja Dioklecijana).

Od samih začetaka kršćanstva kao političko-represivne sile iz sjene, sile sa ciljem sistemaskog uništenja znanja i sjećanja na znanje, posebna pažnja je posvećivana istrebljenju fizičkih artefakata, kao strojeva za sjećanje i buđenje svijesti. U skladu sa tim ciljem su sistematski i dosljedno rušene sve“ ilegalne“ religiozne građevine, bez aktualne „građevinske dozvole“. Vjerovatno su bile toliko dotrajale, da su postale opasne za njihove posjetitelje, te su iz zdravstveno-sigurnosnih razloga zamjenjene modernijim i tehnički ispravnijim religioznim objektima ili tržnicama vjere.

Bilo je i trenutaka u povijesti, kada je u kratkom vremenskom razdoblju izgrađeno previše crkava. Kad je legendarni Cortes nabasao na dolinu piramida u današnjem Meksiku, toliko se razbjesnio, da je izjavio da će izgraditi više crkava nego što je tamo našao piramida. Naravno da mu to nije uspjelo. Kad je uvidio svu suludost svog nauma, odlučio je izgraditi veliku katedralu na vrhu brda koje je dominiralo tim poljem piramida. Naknadnim iskopavanjem se utvrdilo da je to ominozno brdo zapravo ogromna piramida, prekrivena sa nekoliko metara plodne vulkanske prašine i bujne vegetacije.

Prije par godina sam, nešto južnije od te doline, prije same granice sa Gvatemalom, nabasao na neoficijelni indijanski rezervat, u kojem starosjedioci doslovno „ne jebu živu silu“. Držane represivne sile su tamo nepoželjne i nerado posjećuju taj predio. Ući u tamošnju katedralu je neopisiv doživljaj. Taj prostor je najlakše opisati kao dvoranu za istovremeno prakticiranje raznovrsnih metoda lječenja i šamanizma. Crkveni interijer je pomno podjeljen na sektore. Negdje je na podu slama, negdje se lupa u bubnjeve, dok u drugom kantunu uživo svira limena glazba. Osim tog ekstremnog primjera, doživjeti crkvene interijere u Meksiku uopće, posebno je iskustvo. Tjelesni osjećaj tokom boravka u njima je vrlo teško sprovesti u riječi. Glava ti govori da si ušao u katoličku crkvu, ali tijelo to interpretira drugačije. Ne samo da je većina tamošnjih crkava sagrađena na mjestima gdje su prethodno stajali drevni hramovi znanja, već su crkve napravljenje od istog materija (reciklirani paganski hramovi). Većina tih starih crkava je remek djelo staromeksičkih čarobnjaka, koji su savršeno preveslali uobražene i kratkovidne crkvene vlasti. Tim božanskim „autoritetima“ čak i dan danas (kao i njenoj tadašnjoj „desnoj ruci“ (Španiji), nekoliko stoljeća nakon legendarnih pokolja nad domaćinima, teško pada javno se izviniti njihovim potomcima za taj „sitni prijestup“, tu malu „grešku u koljačini“.

Jedna od alternativnih funkcija crkava tokom burne povijesti je bila zaštita individualaca od svakovrsnih progona. Ironija je u tome, što je upravo institucija crkve, tajno ili javno, direktno ili indirektno, bila jedan od najvećih progonitelja sveg živog, prirodnog i stoga naprednog. Danas ta pseudo-zaštita za siromašne i nepoželjne buntovnike nije više poželjna u aktualnom neoliberalnom i transhumanističkom (ili anti-humanističkom) vremenu. Crkva kao simbol komunističkog humanizma iz razdoblja ranog kršćanstva, danas uz političku desnicu okuplja front protiv nehumanog neoliberalizma, tehnicizma, pozitivizma i transhumanizma (ideja dobro oslikana u Carpenter-ovom remek-djelu “They live”).

Aktualna privlačnost crkava u našem brutalno-asocijalnom neoliberalnom dobu je svakako u tome što su to mjesta koja nisu komercijalizirana. U njima smo lišeni bombardiranja svakojakim reklamama. To što ukupno bogatstvo Vatikana iznosi više od nekoliko stotina milijardi eura, plus redovni priljevi od strane države-poreznih obveznika, ne govori u prilog posvećenosti siromaštvu i nefokusaciji na materialnu moć. Naravno da u crkvu ne dolazimo kupiti nešto prolazno, materijano. Ipak , nadamo se da ćemo za mala novčana sredstva, lemuzinom otkupiti naše spasenje. Ukoliko uložimo „malo“ više, možemo čak otkupiti i titulu sveca.

Ako smo kojim slučajem kao turist u posjeti nekom gradu i kiša ili vrućina nam je poremetila planove, interijer crkve će nam ponuditi privremeno sklonište u kojem možemo biti u miru i sami sa sobom, ponudivši nam istovremeno kao zamjenu, subliminalne religiozne ugovore sa posebnim popustom. Ukoliko dovoljno dugo izduramo u tom prostoru i pri tome ne umremo od gladi i žeđi, imamo posebnu priliku da se možda oslobodimo ovisnosti o pušenju, alkoholizmu, šećeru, pa čak i ovisnosti o mentalnom opsjednutošću seksom.

Nepobitna je činjenica, da je modernom svijetu potrebno sve manje i manje crkava. U današnjim vremenima smanjene pobožnosti, mogli bi se zapitati, imaji li crkve kao zgrade-interijeri opravdanje za svoje postojanje ili ih trebamo preimenovati u multifunkcionalne javne prostore? Osim u onim najzabačenijim vukojebinama Evrope, uloga crkava kao građevinskih objekata, odavno je postala nešto više, osim pukog prostora za sigurno odvijanje liturgije. Crkva tamo nastoji prevazići one simbole prošlih vremena u kojem je religija bila stup civilizacije, onaj autokratski, totalitarni, sveprisutni i nadasve represivni stup društva sa križem kao spravom za javno mučenje i zastrašivanje. Crkve su imale i imaju i danas , funkcije onstran liturgije i vjerske prakse. Pošto je uzdržavanje skupo, neke se poklanjaju mijenjajući time svoju izvornu funkciju. Koja je nova funkcija najpodobnija za bivše crkve? Iako je težnja da se i dalje koriste kao sveti prostor (recimo pretvaranjem u hram ljubavi pod slobodnom voljom), svakako je najpoželjnije da se koristite kao javni prostor. Na primjer, kao knjižnica (na spomen ranokršćanskim piromanima i spaljenim knjižnicama diljem svijeta). Možda kao muzejski prostor ili centar za bioenergiju i alternativnu medicinu? Možda je najiskreniji primjer onaj iz Engleske u kojoj su neke crkve pretvorene u trgovačkie centre. Ima li šta bolje od povratka iskonskim korjenima (možda nekom inovativnom čitatelju padne na pamet još koji genijalni prijedlog!)

Najradikalniji potez je svakako njihovo uklanjanje, poput aktualnog trenda u Francuskoj, gdje je navodno u posljednjih nekoliko godina, nestalo sa lica zemlje stotinjak crkava. Kada se, kao kruna tog trenda, zapalila i sama katedrala Notre-Dame prije nekoliko tjedana, reakcije promatača su bile vrlo emocionalne: “slomljeno srce”, “ubod u srce”, “bol”. Ljudi diljem svijeta, a ne samo vjernici, bili su potreseni i uznemireni. Slike plača, molitve i pjevanja ljudi koji promatraju vatru, sugeriraju da su crkvene zgrade, izvan liturgije i religije, od velikog značaja za mnoge ljude. Ta bezobrazna vatra je pokazala ne samo ranjivost društva u njegovoj suštini, već i opće stanje društvenog idiotizma, zaraze koja hara od „šezdesetih“ naovamo. To gotičko templarsko čudo, simbol srži čovječnosti kao prirodnosti unutar umjetne neprirodnosti institucije crkve, postoji već stotinama godina i vjerovatno bi opstao najmanje još toliko da se u sve nije upleo „Tom Cruise“ i odradio jedan novi „Mission Impossible“.  Za takvog meštra od zanata i ono nezapaljivo postaje zapaljivo, a neuništivo postaje krhko. Bravo majstore! „Go(o)d job!“

68 thoughts on “Kome još trebaju crkve?

  1. Melita 31/07/2019 at 14:00

    Alooooo Lapis zove LAM ARABI!!!!!

    • istina 02/08/2019 at 06:39

      imam djecu na čuvanju i škatula je njima za igru

      • Melita 02/08/2019 at 17:19

        To je lijepo. Djeca su nase blago i nasa buducnost. Na njima svijet ostaje.

  2. Duh sa sekirom! 31/07/2019 at 08:22

    Pošto je vrlo vjerojatno da je netko nešto rekao prije mene onda mi je logično da to i prenesem;-)

    “Kad ste se rodili, niste se rodili kao kršćanin ili katolik, niste se rodili kao komunist. Svako dijete dolazi na svijet kao tabula rasa, potpuno čisto. Ništa nije zapisano na njemu – ni Biblija ni Kuran, Gita ili Kapital – ne, ništa nije zapisano na njemu. Dijete ne nosi nikakvu svetu knjigu sa sobom, već dolazi potpuno nedužno. Ali njegova nedužnost postaje njegova najveća nevolja, jer svuda oko njega su vukovi – skriveni u političarima, svećenicima, roditeljima i učiteljima. Svi se oni obaraju na vašu nedužnost, počnu pisati po vama, a vi ćete kasnije vjerovati da je to vaše nasljeđe. Njima je sada važno da vas pretvore u robove, da radite što god oni zažele. Ako požele – da ubijate i nedužne ljude… To su religijski mafijaši, politički mafijaši, oni vas i dalje iskorištavaju. Oni mogu biti neprijatelji jedni drugima, ali svi se slažu u jednom – da se čovjeku ne smije dopustiti da voli sebe.”

    „Njegova je dužnost i posao koji obavlja za državu ili religiju da u mladom dječaku ukroti sirove sile i strasti prirode, da ih iskorijeni i na njihovo mjesto posadi blage, umjerene ideale koje država priznaje ili religija… Čovjek takav kakvog je priroda stvorila je nešto neuračunljivo, neprozirno, opasno. On je bujica što se spušta s nepoznate gore i prašuma bez puta i reda. I kao što prašumu valja osvijetliti i očistiti te silom obuzdati, tako ta škola mora slomiti prirodnoga čovjeka, savladati i silom ga obuzdati; njezina je zadaća da ga učini korisnim članom društva, prema načelima što ih je odobrila vlast, i probudi u njemu svojstva čiju bi potpunu izgradnju potom konačno okrunila brižna stega vojarne.“

    Možemo ovako blablabirati do vječnosti ali koja je svrha toga, pa logično, blablabiranje!!:-)

    • Duh sa sekirom! 31/07/2019 at 08:43

      I budite svjesni da ako konzumirate chili papričice poslije nekog izvjesnog vremena biste mogli imati problema sa očima…;-)
      dakle, pazite što konzumirate a i ne morate, vjerojatno znate da imate slobodnu volju koja je možda i iluzorna, pa ako je imate sami ste si krivi za suze u očima a ako je nemate onda je odgovoran taj što vam nameće svoju “kao” vašu slobodnu volju;-)
      ah, baš je lijepo blablabirati 😉

      • Duh sa sekirom! 31/07/2019 at 09:03

        Ne znam jesam li bio jasan, lako je odmah ispljunuti papričice, aaali, taj suzni problem postaje problem tek kada sjednete na wc šolju!!!;-)
        eto, svako dobro!;-)

        • Nemamime 09/08/2019 at 20:01

          … imaju tu nepodnosljivu lakocu necega bezobrazno skupo placenog,necega reskog, reskog, poput seciva, ali zaista, noz i sekira nemilosrdno seku, cak i kada su samo reci. Nije za naivne. Zavodljivo, ali ne radi ljubavi, nego radi dokazivanja nadmocnosti, zavodi te da bi te na kraju iseciralo. To nije ljubav, to je cisto brutalan instinktom upravljani cin.

    • Duh sa sekirom! 31/07/2019 at 09:33

      naravno, moguće je i ublažiti te negativne konzumerističke posljedice, recimo, postanete musliman i u wc šolju ugradite dizne koje će raspršivati vodu (što je i ekonomski i zdravstveno isplativo, voda je isplatljivija od papira i bolje uklanja kojekakve bacile) po raspaljenom anusu željnog olakšanja a onda doživite zen i pređete na budizam…
      vidite, promijenili ste dvije religije radi papričica…
      ma život je prekrasan jer nudi tako puno mogućnosti…
      a sad stvarno, svako dobro!;-)

      • Melita 31/07/2019 at 10:19

        Ma da tocno, u pravu si. Ali ovdje je rijec o crkvama. Jesu li one danas potrebne. Misljenja sam da jesu. Zasto? Pa zbog toga posto bi tamo konacno mogli dobiti odgovor na pitanje jesmo li od majmuna ili od gline? Posto je izbor doista impresivan ne treba se previse naprezati jer meta smo za odstrel u jednom i drugom slucaju. A skloniti se od metka (Slavko pazi, metak!) mozemo samo u crkvi.

        • Melita 31/07/2019 at 10:39

          Nadam se da neces ovu malu salu shvatiti preozbiljno. Ljeto je. Vrucina…A evo kako je to: Ako si pristojan i obracas se ljudima normalno eeee to je sumnjivo. Sigurno si sotonist. Ako si rezolutan onda si antikrist, a ako nista od navedenog onda sigurno nesto “kuhas”. Pa kad neki pomecu pred mojim vratima, ciste moje dvoriste, peru moje prljavo rublje pa mozda da ja nesto i skuham. A neznam….jos cu razmislit!!!

          • Melita 31/07/2019 at 10:40

            Ali svakako sa chilly papricicama!

          • Duh sa sekirom! 31/07/2019 at 12:53

            Problem sa svim kuhinjama je naknadno konzumiranje hrane, dakle možete jesti njihov menu ili se potruditi napraviti svoj ali gotovo nikako ne možete prestati papati jer smo takvi po defaultu, samo bi nešto jeli!!!;-)
            A crkva ti je povezana sa time o čemu pričam, tako da je suludo micati posljedicu bez osvještavanja uzroka, kada se osvijesti uzrok, posljedica nestane ili ostane, ovisi o korisnosti ili daljnjoj svrsi…
            u vezi mene ona je ispunila svoju svrhu i vise mi nije potrebna osim kao spomen na pranje mozga i naravno u vezi nekakve umjetnosti, arhitekture i ostalog…
            ali to je moja kuhinja a jasno mi je da svatko ima svoju ili bar misli da ima, tako da sam izvan dohvata ljutnje;-)

      • Melita 31/07/2019 at 13:45

        Duse, mudro zboris. Uvijek je najbolje biti izvan ljutnje. Dobro je u svakom trenutku sjetiti se da smo svi Jedno. Ne postoji nacin da nekog povrijedis a da istovremeno ne povrijedis i sebe. Kad oni mali “tabula rasa” o kojima si pricao odrastu vec bivaju prilicno povrijedjeni. Povrijediti te moze samo onaj koji je vec i sam povrijedjen. I tako to ide lancano u krug. I kad to osvjestis i zelis prekinuti lanac tad te tek osudjuju i optuzuju jer te ne razumiju. A sta se tice “kuhanja” kako kaze Arsen:
        …..i tako to ide
        htjeli-ne htjeli
        ljubimo sve manje
        a vise bi jeli!!!!

  3. Nemamime 31/07/2019 at 08:08

    U redu gospodjo covjecice (je li u redu ovako?, usta moja pogana ucutace. Vi ste sve u pravu, necu vise lajat’ bezveze. P.S. Ne znam odakle Vam ideja da sam gospodja? Kako znate da nisam mozda gospodin, kada vec spomenuste pravo na pri atnost, hm.

    • Melita 31/07/2019 at 10:07

      Molim da primite moju najdublju ispriku sto sam vas nazvala gospodjom. Vas naslov zazvucio mi je nekako zenski i vrlo mi je zao sto necije oslovljavanje smatrate privatnoscu. Inace mozda niste dobro razumjeli moj tekst. Bila je rijec o tome da je vjera pojedinca njegova privatna stvar. Mislila sam da je vlastito ime ako je napisano na javnom portalu ujedno i javna stvar. Ali ok ako vi imate drugacije gledanje. Neznam zasto ste stekli dojam da ja zelim biti obavezno u pravu i sto vam je potrebno da mi imputirate ono sto nisam ni rekla ni pomislila. Dakle niti sam rekla da vi lajete, niti sam rekla da imate pogana usta. Vi ste sami rekli to za sebe a ne ja. Nesto takvog niti je u mom nacinu komunikacije niti postoji u mome rijecniku ni u mome razmisljanju. Jos jednom vam zelim svako dobro.

  4. Nemamime 30/07/2019 at 21:49

    Fernando, ti si sigurno jako bogat, cim mozes priustiti sebi put cak do Juzne Amerike. Vi Hrvati niste ni svesni koliko dobro zivite u odnosu na ostale drzave.

  5. Nemamime 30/07/2019 at 21:27

    Fernando, ti verovatno pripadas kao i Drazen, mladjim generacijama, koje se loze na lose holivudske filmove, gde se toliko prirodnih resursa unisti za najgluplje scenarije prepune nasilja, da je to strasno i zalosno i gde nista nema za cilj katarzu, vec tipicni americki pokusaj ispiranja mozga maloj deci, koja nisu nikome ni kriva ni duzna. Jeste da svi kude SFRJ, ali tu je bilo divnih porodicnih i decijih filmova, sa poentom, a koliko smo plakali kao deca na takve filmove koji su nas ucili empatiji, ni sami ne znamo. A Tom Kruz i slicne komercijalne gluposti prepune nasilja, to treba sve u kantu za smece, pa na reciklazu.

  6. Nemamime 30/07/2019 at 21:11

    Kao sto je u covekovoj prirodi da se razmnozava, da iza sebe ostavlja potomstvo, tako je u njegovoj prirodi da veruje u sta god bilo. A Fernando je mogao biti i malo otvoreniji, da li mu smeta crkva kao gradjevina, a ostali verski objekti mu ne smetaju, previse se rasplinuo te je odlutao od teme i smestio je u okvire svog subjektivnog dozivljaja, ne uzimajuci u obzir velicinu i slozenost sveta koji objektivno postoji oko nas. Nisu crkve jedine gradjevine u kojima se odvijaju nekakvi institucionalizovani obredi. Treba onda razmontirati sve sto postoji na ovom svetu. P. S. Fernando, da li znas da su jednu crkvu u Americi posvetili pop pevacici “Bijonse”, a mogao si i to uvrstiti kao jedan primer prenamene crkava.

  7. Nemamime 30/07/2019 at 20:55

    Cak i da si ti potpuno u pravu i ta autorka, reci mi, kako bi ti bilo kome zabranila da u nesto veruje? Potpisujem da nema sanse da si toliko mocna da bi uspela. Ljudi ce uvek verovati u bilo sta. To je cinjenica. Ajde pokusaj ubediti jednog muslimana da Alah ne postoji, da je to zvezda, Sunce, ili budistu da je Buda nase Sunce i da nije postojao. Nemoj me pogresno shvatiti, nemam nikakav interes od toga sto napisem, samo se trudim sto objektivnije izneti proste cinioce. Ako se neko opredelio ateistom, ne bi se trebao stideti to reci, ako se opredelio verovati u spageti cudoviste, takodje se ne bi trebalo stideti. Treba se stideti samo onaj koji religiju, veru, svoj polozaj u drustvu, tudje poverenje ili bilo koju drugu aktivnost ili fenomen koristi kao instrument za postizanje necasnih ciljeva.

    • Melita 31/07/2019 at 06:17

      Postovana,
      Izgleda da ste se, obracajuci meni obratili na krivu adresu. Molila bih vas da mi pokazete neki moj tekst gdje sam ja sebi uzela za pravo nekom nesto zabraniti pa cak i u tragovima ili nametati neku svoju volju ili uvjerenje, prijekoravati nekog tko ne misli kao ja i sl. Uz duzno postovanje vama, sigurna sam da uvijek znam sto pisem i sto govorim. Sve sto napisem ima oblik informacije koja se po volji i po zelji svakog citatelja moze prihvatiti ali i bez ikakvog problema odbaciti u cijelosti ili djelomicno. To dakle ovisi o svakom pojedincu da sam za sebe odluci. Mislim da znam postovati osnovna pravila komunikacije i pristojnog ponasanja na internetu.Takodjer nemam problem s tim da se netko s mojim stavovima ne slaze. Pravo svakoga je da se slozi ili ne sa bilo cime sto ovdje pise. Pa takvo isto pravo imam i ja. Inace ste mogli vidjeti da na ovom sajtu postoje komentatori koji vjerojatno imaju neki interes nekakvog preobracivanja ili mozda vrlo tesko podnose neko drugacije misljenje pa zbog svoga nekontroliranog ega reagiraju uvrijedama, napadima, prostotama, pa cak i zadiranjem u privatni zivot. Tako niska razina komunikacije dovoljno govori o losem samopostovanju i duhovnom stanju onog tko takav nacin koristi i on predstavlja notorno zlostavljanje i diskriminaciju na vjerskoj osnovi. Ako se takva osoba jos i predstavlja kao krscanin onda je to doista izuzetno losa reklama za krscanstvo. U mojim tekstovima niste mogli pronaci takvih elemenata pa zbog toga mislim da ste pogrijesili “adresu”. Zelim vam svako dobro i mir.

  8. Melita 29/07/2019 at 12:54

    Koga zanima bolji uvid u razotkrivanje nastanka krscanstva moze pogledati:
    Dorothy Milne Murdock (Acharya S):
    PLAN KRIST

    • Nemamime 30/07/2019 at 19:59

      Jedno je hriscanstvo, ono institucionalizovano. Drugo je Isus Hrist sam. Tkzv. elita takodje ima plan ujedinjenja u jednu svetsku religiju. Sigurno nije plan da to bude hriscanstvo. Njima je najveci trn u oku hriscanstvo, a ne recimo islam, kao mladja religija, posto trguju sa islamskim teroristima, a nemocni islamski civili, nazalost, stradavaju kao kolateralna steta tog odnosa a i prirode te religije gde deca, zene i starci se tretiraju kao roblje. Budizam i hindu takodje pasu eliti, jer u sustini pozivaju na apatiju i mirenje sa sudbinom na ovom svetu. I razni satanisticki kultovi ne smatraju se pretnjom. Isusa kao Bogocoveka, svakako oni smatraju pretnjom po stabilnost

      • Melita 31/07/2019 at 06:40

        Pa gledajte gospodjo, u vasem predhodnom postu upravo ste me prozivali da nekom nesto kao zabranjujem, namecem, sugeriram i sl. Ovaj vas post cini bas ono sto ste meni zamjerili. Naime sugerirate kako su sve religije lose i pogresne osim krscanstva, a gore ste upravo tvrdili kako nikog ne treba u nista pokusavati uvjeravati jer svatko ima pravo vjerovati sto zeli pa makar to bili i spageti. Pa zasto i vi sad ne dopustite da svatko misli i vjeruje sto hoce. Pokusajte shvatiti da ne kritiziram vas post i da nemam nikakve lose namjere osim skrenuti vam paznju da ne treba drugima zamjerati ono sto ne zamjerate sebi. Naravno da i vi kao i svi drugi imate legitimno pravo dati komentar kakav god zelite, poanta je samo u tome da takvo pravo imaju i drugi.

        • Melita 31/07/2019 at 07:00

          P.s. Vjersko uvjerenje svake osobe njena je privatna stvar i nitko nema pravo zadirati u tudju privatnost. Kriticko teoloska analiza neke religije nikad nije problematicna jer ona u sirokom luku zaobilazi pojedinca i njegove vjerske osjecaje i fokusira se na odradjenu religijsku pojavu kao drustvenu pojavu koju kao takvu analizira. Znaci potrebno je razlikovati te dvije stvari i ne ih brkati jedne s drugima.

          • Melita 31/07/2019 at 07:22

            Dakle kriticka analiza jedne drustvene pojave (na pr.neke religije ili polickog sustava) nije isto kao i kritika upucena nekoj osobi. Ni jedna knjiga ni esej koji analizira drustvene pojave nije usmjerena ni uperena ni protiv jedne osobe. Ona predstavlja samo informaciju koji svatko po zelji moze prihvatiti ili ne prihvatiti. Budite sigurni da ako netko radi vasih uvjerenja teziste baca na vas kao osobu, taj zapravo uvijek time legitimira samo sebe i svoj karakter.
            Inace ste se nedugo mogli uvjeriti o brutalnom napadu na mene kao osobe i to na najnizoj mogucoj razini. Namjerno kazem da sam napadnuta kao osoba. Buduci da sebe ne smatram osobom nego covjekom (Drazene hvala sto si me naucio tko sam), covjek je ostao netaknut. Napasti moze samo osoba osobu. Covjek nikad!!!!

  9. istina 28/07/2019 at 13:20

    https://twitter.com/i/status/1154190931509350401
    Stijena, nazvana Asteroid 2019 OK, prošla je unutar 43.500 milja od Zemlje putujući brzinom od 15 milja u sekundi,
    Ovo je jedan od najbližih pristupa Zemlji asteroida-krhotine za koji znamo. I to je prilično velika, ”rekao je Michael Brown, izvanredni profesor na fizičkoj i astronomskoj školi Sveučilišta Monash.- Impresivno je blizu. Mislim da još uvijek nije ušla. To je prilično velika stvar.
    Astronomi obično unaprijed prate asteroide, ali ovaj je bio teško pokupiti jer je putovao iz smjera sunca.Iako se veličina stijene može činiti malom – otprilike duljinom nogometnog igrališta – stručnjaci kažu da bi utjecaj Asteroida 2019 OK imao katastrofalne posljedice.”To bi pogodilo s 30 puta većom energijom atomske eksplozije u Hiroshimi”, rekao je za novine Alan Duffy, astronomija Swinburne sveučilišta.- To je asteroid gradskog ubojice. Ali zato što je tako mala, nevjerojatno je teško vidjeti je u zadnji čas…..Putanja velikih asteroida ili rep otpada je poznat prije sudara, kao Čeljabinsk dokazano. Čeljabinsk tehnika pokazala se uspješnom.
    komentar:Asteroid 2019 OK došao iz smjera Sunca, a time i astronomi uspjeli primijetiti taj pristup,. a također je došao iz smjera Sunca Izjavio smo u to vrijeme Čeljabinsk uvela u novu eru,gdje se čovječanstvo će morati brinuti o takvim krhotine.Naš prijedlog je da kopirate dokazano uspjehu…………. Čeljabinsk. Raspršiti ga. Isparavati se. Zašto je asteroid 2019 OK uzimajući toliko mjesta u tisku, kada je uspostava- otvoreno je priznao da se može učiniti malo za preusmjeravanje takve prijetnje?

  10. rock 28/07/2019 at 06:58
  11. Ervin Poljak 27/07/2019 at 08:58

    …jebale vas crkve, a jebo (ili te jebe) vas intelekt! Provedite 10 dana 24h sa čovjekom kojeg je sustav obilježio pečatom “bipolarni poremećaj”, koji je proveo vise od godinu i pol dana u zatvorenoj psihijatriji, koji iskonski živi svaki trenutak, koji je iskonski slobodan u svojoj nutrini i vanjštini, koji u svakom trenutku točno radi što želi, koji ne jebe živu silu, koji je vođen nekom čudesnom silom, nevjerovatno i pre intenzivno, da sam nakon 10 dana morao pobjeći kako bi ostao “žive glave”. Shvatio sam u ovih 10 dana kolika sam neautentična pičkica koja glumi nekog “slobodnjaka”, koja kao nešto zna o životu, tokovima, energiji, Itd….. dok je ona stajala u svakom trenutku u potpunosti u toku života, njime upravljala i zračila u srca svojih bližnjih, budila osmijehe na njihovim licima, dotaknula srž, ja sam svaki put iz nova shvatio koliki sam debil i kolika sam žrtva svog intelekta i uma…. a pred katedralom u reimsu, kad smo već kod crkvi, prekrasno bilo, ona otišla unutra, pomolila se za svoju obitelj (otac ju nikada nije priznao i pohvalio), popušila cigaretu i popila šampanjac, te ispričala nekim engleskim turistima kako bi se htjela udati za mene, jer osjeća čistu ljubav prema meni….. a ja debil buljim u fasadu z potrazi za okultnim simbolima i sublimalnim porukama. Prekrasna građevina, Francuzi rasisti, al se tope maksimalno kad ih dotakne osmijeh i taj sjaj izravno iz srca od tete bipolarke, koja se sa životom igra onako kako to osjeti u trenutku. A ja u depru padam, jer osuđujem, i shvačam koliko kenjam o bezuvjetnoj ljubavi, o famoznoj esenci govora na gori, o slobodnim ljudima Itd…. i dok ja samog sebe varam, ona to jeste i sve to živi u svakom trenutku svoga postojanja, i na sve to nosi još institucionalizirani pečat “bipolarni poremećaj”, kao potvrdu za kvalitetu, obilježje da je to jednostavno to, ona sve to je o čemu mi ovdje sanjamo……. a ja sam pobjego jer nemam muda.

    • Duh sa sekirom! 27/07/2019 at 21:42

      svi mi smo žrtve svog uma, jednog malog iako ključnog djela uma koji se valjda zove tumač…
      a tko ga se riješio slobodan je za tulumariti;-)

      • Nemamime 30/07/2019 at 20:12

        Da, jedan primer tog tulumarenja je godisnje dvonedeljno tulumarenje u Boemskoj sumi.

      • Nemamime 30/07/2019 at 20:27

        Da ne bude zabune, ne impliciram da se na tim tulumima desava nesto lose. Jednostavno, cinjenice kazu da se i na “najsvetijem” mestu mogu dogadjati razne stvari, i dobre i lose.

      • Duh sa sekirom! 31/07/2019 at 09:52

        emimameN, ako sam dobro ukapiro misliš na Bohemian wood?
        uf, tek oni imaju tumača, opakog, štuju sovu jer kontaju da je čovječanstvo mišije leglo…
        i dobro im ide jer ljude su izobličili u konformiste koji bauljaju utabanim stazama koje su oni trasirali…
        ali, možda je to samo moja projekcija, ogroman problem im predstavljaju ovi sa štilovkama i husqvarnama u rukama a kojih je sve više i ne jebu živu silu i krče svoje putove…

  12. istina 26/07/2019 at 13:36

    …………………. gdje su dvojica, trojica sakupljeni u moje ime, ondje sam ja medju njima”. …………………..
    stoga,
    neka se nitko ne nađe uvrijeđen i……….l j u t….
    jer……………J A……………sam život istina i p u t.
    +
    Dobro došli u konobu “Ko’ trola UM-a”
    ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨
    Danas iz ponude izdvajam lakšu meditaciju koja počinje na ulazu u konobu di je postavljen tuš za čišćenje s bojama purpurno crvena-smaragdno zelena i kraljevsko plava te dok se stoji na ulazu tuš se sam aktivira i gledamo kako izlazi puno kapljica purpurno crvene boje koja od glave klizi prema nogama ulazi kroz kožu u sve stanice tijela i kupi svaku prljavštinu na koju naiđe te odnosi iz tijela kad misao završi na nogama prska se smaragdnozelena i na isti način čisti tijelo te kroz stopala izbacuje svu nađenu preostalu nečistoću i istog trena pljusak kraljevskoplave boje snažno završava posao čišćenja svake prisutnosti negativnosti i prljavštine te tako besprijekorno čisto ulazimo u prostoriju ove nove konobe di caruje banketni stol želja.Pogled privlači lijepi izuzetna sjaja zlatni oval na kojem su pet malih zlatnih šeri rajčica-pomi d’oro(zlatniplod) koji zovu na blagovanje te uzima se jedan prinosi ustima i postaje tečan-rastopljeno zlato koje klizeći kroz grlo prema želucu formira slovo LJ ostavljajući želju za uzimanjem sljedećeg koji s radošću biva prinesen ustima te se rastopi i klizeći kroz grlo formira slovo U a od ushita već je treći na redu za blagovanje koji kroz grlo formira B s neodoljivošću na sljedeće uzimanje s formiranjem na samom ulasku u želudac A koje s osječajem ponosa privlači sljedeću rajčicu i koja u prolasku grlom zatvara krug slovom V. Želudac od radosti rastopljenu zlatnu cjelinu potiskuje prema srcu koje od radosti otvara ulaz primajući rastopljenu zlatnu masu te obavija svoje stijenke i rađa se neopisivi sjaj koji ti blista u grudima -tvoje pozlaćeno srce vibrira od primljene rječi LJUBAV.
    H V A L A ……..TI !
    Pozlaćeno srce sve ti grije
    A u tebi radost……i gle lice ti se smije.
    ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨

  13. istina 26/07/2019 at 13:06

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/73/God2-Sistine_Chapel.png/1920px-God2-Sistine_Chapel.png
    Ooooooooo umovi svakakovih čudi
    vrime je došlo,neki spi-neki se budi
    a neki iz prividnih osvijesti voli da kudi
    no, biti na pomoć drugome lipša je strana
    nego u stilu kad “oči vadi vrani vrana”
    “””””Ne čini drugome što ne želiš da se tebi čini”
    sugeriraju,pišu i ističu nam čak i alieni fini
    a na ovoj planeti čut je i zvuk iz mnogih kosti
    da nas je previše kojima je preteško reći-oprosti.
    Ako se netko smatra osvještenim i ljubi bližnjega svoga
    tada promiče spremnost na pomaganje s vjerom da ima Boga.
    Ovo je vrime kad se triba izdići u vibracijama za izlazak iz ovoga gliba
    stoga ima jedan koji nam iz srca lipo piva a zovu ga i…………….. Đ i b a

    • istina 26/07/2019 at 13:11
      • Melita 26/07/2019 at 14:02

        Barba, sve isprobano na licu mjesta!!! Hvala vama i vasem ogromnom srcu koje uvijek zna sto treba.

    • istina 26/07/2019 at 13:56

      A…. istina…. oslobađa, nadograđuje, ohrabruje………………..Ovisno kako se postavis spram nje.

  14. Melita 25/07/2019 at 22:10

    Zao mi je, nisi mjerodavna za raspravu. Sjedi, 1 iz latinskog + obavezni lijecnicki pregled!!!!

    • Melita 25/07/2019 at 22:13

      Za An

      • istina 26/07/2019 at 13:59

        ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨

    • an 25/07/2019 at 22:29

      Dosli smo do vase krajnje “argumentacije”. I “zakljucka”.
      Je li ti sada lakse? Dugo si se kuhala sa tim.
      Vidis kako je jednostavno, samo se trebalo izjasniti. Za ili protiv istine. To istina radi: uznemiri duhove.
      Sada budi mirna i cekaj, doci ce skoro vrijeme kada cete na nas i fizicki:roguljama, kamenjem…

      Samo jedno pitanje je ovdje bilo vazno. Sto ti to tako visoko dize tlak? Zapitaj se. Jer odgovor ces kad-tad MORATI dati. Bolje da ne bude kasno.
      “Propovijedajte za propast ili za spasenje.” Biblija
      A istina oslobada, nadograduje, ohrabruje…, ili osuduje. Ovisno kako se postavis spram nje.

      • Melita 26/07/2019 at 07:34

        An, ne cvili! Ti si sama svoja crkva sa promasenim teorijama. Obratila si mi se kako bi umjetno izazvala konflikte koji su ti potrebni za tvoju viziju progonjenog krscanina. Ja nisam tvoja prva zrtva na ovim stranicama. To stalno radis. Nazalost ne mogu ti pomoci jer me koflikti ne zanimaju. Svojim primjerom i ulicnim rijecnikom u zadnja tri teksta pokazala si svima kako izgleda “krscansko” ponasanje, “istinsko, pravo krscanstvo”, a narocito si manifestirala jednu vrhunsku “istinsku duhovnost”!!!! Otkada si ti kompetentna da na ovim stranicama odredjujes sto ce tko i kako pisati? Zar treba tebe pitati za dozvolu???? Hej, covjece vec si dovoljno osramotila i krscanstvo i samu sebe! Potrebna ti je strucna pomoc!!! Molim te u buduce mi se vise ne obracaj, trazi drugu zrtvu!!!

      • istina 26/07/2019 at 14:00

        ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨

      • istina 26/07/2019 at 14:01

        ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨ ✨

  15. Duh sa sekirom! 25/07/2019 at 21:06

    Hajmo malkice zakuhati, obzirom da bez religije nema ni crkve, dakle…

    “Religije su nešto najbolje što se čovjeku moglo dogoditi … Svi religiozni ljudi, vjernici, imaju tu sreću da su rođeni baš u pravoj religiji, da vjeruju baš u pravoga boga ili bogove… Religije su toliko cool da i oni koji su se preobratili na neku drugu religiju imaju tu sreću da su se preobratili na pravu religiju, da su prihvatili pravoga boga… Osim katolika, jednom kad ste kršteni kao katolik uvijek ste katolik… Ako npr. postanete budist nije bitno, i dalje ste katolik, samo ste loš katolik 😉
    Po meni je katoličanstvo najcool od svih religija… Iako je kakti monoteistično, svojim vjernicima daje izbor kakav druge religije nemaju, možete vjerovati u jednoga boga u čak tri osobe i još k tome birati koje ćete niže božanstvo ili božanstva obožavati, a pritom vam je dostupno na tisuće svetaca i blaženika… Slično je i u pravoslavlju… Čak ni tzv. politeističke religije nemaju toliki panteon kao katoličanstvo i pravoslavlje… To je baš cool;-)

    Religije su toliko cool da pomoću njih možete opravdati što god vam se sviđa i osuditi što god vam se ne sviđa, samo trebate izabrati pravu religiju i pravoga boga, a nema religije koja nije prava, nikako ne možete pogriješiti 😉
    Odnosno, u svetim knjigama možete izabrati ono što vam odgovara, a ignorirati ono što vam ne odgovara te to primjenjivati u životu i uvijek ćete biti u pravu… Bitno je samo da u tome niste usamljeni, jer tada to nije religija već ludost … Imate želju ići u rat i ubijati ljude, nema problema, bog će uvijek biti na vašoj strani … Želite li pomagati ljudima, nema problema, i tako možete služiti bogu… Ljude možete opravdano i voljeti i mrziti… Religije vam omogućuju da vladate ljudima ili da im služite, da ostvarite svoje sadističke ili mazohističke sklonosti, kao i svoje seksualne i razne druge apetite 😉

    Želite li ugodno živjeti na tuđi račun, religija vam nudi i tu mogućnost … Postanete li predstavnik božji na zemlji možete vrlo učinkovito prodavati nevidljivi proizvod, što je vrlo ekonomično jer nije potreban nikakav početni kapital, nema ulaganja, a prodaja je zagarantirana jer je ljudima religija potrebna, prodat ćete sve što im ponudite ;-);-)
    Religija je sigurniji posao od politike, ipak prodajete božji proizvod… Najbolji proizvod koji religije nude je besmrtnost… Religije se profesionalno bave poricanjem smrti, barem većina njih… Ne sekirajte se, nećete umrijeti, smrt je samo iluzija… Dapače, možete birati kakav vam život poslije iluzije smrti najviše odgovara…. Predstavnici božji će vam detaljno objasniti kakvih sve života ima nakon preživljavanja iluzije smrti… Nije da su to osobno iskusili, ali im je bog dao to znanje, oni to znaju i to svoje znanje nesebično dijele s vama… Totalno cool …

    Dati ljudima na tisuće religija bila je ingeniozna ideja … Zamislite da je bog svima kojima se objavljivao dao istu poruku, ne bi imali nikakvog izbora, svi bi vjerovali u isto, vladalo bi jednoumlje, zastrašujuća misao … A ovako, kada možete vjerovati u što god hoćete i pritom uvijek biti u pravu, religije su totalno cool … Nevjernici nemaju pojma što propuštaju, jadne izgubljene ovce 😉

    „Religija je nastala kad je prvi prevarant sreo prvu budalu“ Mark Twain
    i ovo zadnje nisam ja rekao nego Mark Twain, on širi govor mržnje a ne ja!;-)

    • Melita 27/07/2019 at 08:35

      Nisi nista zakuhao. Rekao si sve kako je.
      “Extra ecclesiam nulla salus.”
      Cyprian

  16. Melita 25/07/2019 at 10:31

    Pojam Crkve doista je sirok od grc. KIRIAKON = dom, kuca (asoc. na krov nad glavom, zastita, zaklon – simbol neba – kupola nad glavom…..) Kasnije kuca bozja, mjesto gdje stanuje bog. Zatim latin. ECcLESIA = zajednica vjernika. Nadalje znacaj povijesni, arhitektonski, arheoloski, administrativni (evidencija vjernika, krsni listovi, vjencanja, sprovodi….) Ali ono sto je sama bit i njen najveci znacaj nije nista od navedenog vec je to NAUK VJERE.
    Kad je Isus kazao Mat. 18:20 (ured. K. S. prev. Silvije Grubisic) …” gdje su dvojica, trojica sakupljeni u moje ime, ondje sam ja medju njima”. Dakle ne kaze da je to Crkva. Prema biblijskom ucenju Isus nije Crkva. On je temelj Crkve ” ugaoni kamen”. Potvrda Mat. 18: 17 (isti prev.) sam Isus kaze: ” ako te ne slusa brat tvoj, prvo reci Crkvi. Ako ni Crkvu ne poslusa …” Dakle Crkva ima vrhovnu ulogu. To je ucenje ap. Pavla koji je te crkve/ zajednice i osnovao sa namjerom zajednistva u misljenju i nauku. U 1.Korincanima govori o sukobima i razmimoilazenjima u misljenju kao osnovnom problemu Crkve. Dakle pravo tumacenja, interpretiranja i naucavanja ima samo rukovodstvo Crkve, Crkveni starijesine nikako jedan ili nekoliko pojedinaca!!!! Bit krscanstva je Crkva/zajednica i njeno jedinstveno misljenje bez obzira na izgled zgrade i njen oblik. Individualno tumacenje nauka ne smatra se krscanstvom. Sve Pavlove poslanice govore o njegovom silnom nastojanju da stvori to jedinstvo i sprijeci individualno tumacenje. Nazalost to jedinstvo nije se nikad ostvarilo od samih pocetaka krscanstva. A ostvarenje nije bilo moguce jer je samo krscanstvo bazirano na mjesavini iskrivljenog poganskog ucenja i judaizma tako da je za zakljuciti da krscanstva zapravo ni nema. Zbog toga su danas crkve prazne i ruse se jedna za drugom te propadaju. A o duhovnom smislu nema ovdje ni govora!

    • Melita 25/07/2019 at 10:40

      P.s. Nije rimska crkva bez veze i bez razloga kanonizirala bas Pavlove poslanice i ostale n.z. zapise po kojima Crkveni nauk i pravo tumacenja i interpretacije ima samo rukovodstvo Crkve!!! Bez toga krscanstva nema. Neka druga tumacenja nisu krscanstvo. To je ujedno i razlogom postojanja bezbrojnih konfesija i frakcija Crkava krscanskih od kojih svaka ima “pravo” tumacenje.

      • istina 25/07/2019 at 11:18

        iz tvog pisanja je jasno zašto sam ja prešao u drukčiji pristup i navedene činjenice -ispunilo se kako sam i mislio i vas dvije ste odradile baš tako

        • Melita 25/07/2019 at 12:06

          Vi ste barba sve to jako dobro mislili a ja sam samo htijela istaknuti vaznost toga da ljudi vecinom cine gresku kad za sve optuzuju Katolicku crkvu. Ideja nije izvorno od Katolicke crkve vec od apostola Pavla koji je u svoje zapise Novog Zavijeta ubacio svoje osobno vidjenje i vjerovanje te ga kao takvog nametnuo crkvenim zajednicama koje je pokusavao osnovati. A on osobno nikad nije upoznao Isusa niti je ikad cuo njegove rijeci osim u svojoj masti bas poput rimskog cara koji je vidio na nebu goruci kriz. Rimska crkva samo je upotrijebila te njegove zapise i one koji se se uklapali u ideju, sve ostale spalila i proglasila hereticnima. Na osnovu tih spisa koncipirala je Crkvu, nauk i crkveno “pravovjerje”. Ono sto je vec bilo iskrivljeno moglo se samo dalje sve vise i vise deformirati. Smatram da je Fernando u svom tekstu vecinom mislio na krscanske crkve. Zbog toga sam o njima i govorila.

    • istina 25/07/2019 at 11:56

      https://youtu.be/SGP6Y0Pnhe4
      ovo sam potražia za tebe – naravno da bi volia bit s ovom koja lipo pokazuje i priča, ne djeluje ka’-vanzemunka

      • Melita 25/07/2019 at 12:26

        Jako je zanimljivo. Puno toga objasnjava. Ima super stvari.

        • istina 25/07/2019 at 14:38

          nadam se da si odgledala i razlog zašto sam ti ovo pokazao a nalazi se na 14:05
          -pogled kroz kupolu…….inače sam barem ja uvatia poantu tvog pisanja i spomena Pavla i njegova utjecaja na zbivanja i dobro si što se mene tiče se izjasnila o tim zbivanjima u svemu je najgore postojanje štovanja sotone-iliti Moloha bezčutnih i bezdušnih spodoba koje čine gnjusan zločin i zbilja nije lako razumjeti da su još aktivni nekažnjeno….

    • an 25/07/2019 at 19:00

      Melita…
      Pricas gluposti.
      Pocinjem vjerovati da ti to nije pogresan korak vec pogresan smjer.
      Ekklesia je grcka rijec za crkvu. Tu nema razilazenja u cijeloj krscanskoj kulturi.
      “Kasnije kuca Bozja”. Kuca Bozja nije crkva, nego hram. Tijelo vjernika je hram. Cak ni Izraelci ne tvrde da u njihovom hramu prebiva Bog. Krscaima to e pada na pamet da kazu. Cak i “papa” drzi to na nivou podsvjesne poruke vjernicima, ne tvrdnje izricite”.
      Bozje prisustvo posvecuje tu gradevinu, hram.
      “Crkva-Znacaj povijesni, kulturni…” To se zove tradicija i krscanska kultura, ne krscanska religija. I komunisti su drzali neki dio krscanske kulture.
      To sve dio crkve ali prati crkvu kao jedan svjetovni, tehnicki, rekli bismo, dio.
      “Bit crkve je nauk vjere.”
      Ne.
      Bit crkve je osoba Isusa Krista, odnosno Boga. Da nitko nema pojma o samoj nauci vjere, imaju njega, to je dovoljno za crkvu. Zato je krscanstvo bilo prihvatljivo malim ljudima.
      …Upravo je s a rijeci o “dvoje-troje u drustvu sa njim”, Isus rekao da je to crkva. Dakle vise ljudi u zajednistvu sa njim.
      “Prema biblijskom ucenju Isus nije crkva.” A tko je rekao da jeste. Crkva je njegova zarucnica. Ne moze se zaruciti sam sa sobom, i ozeniti sa sobom kao nevjestom. Ali je osnovni neizostavni element krscanske crkve. Ima i sotonska crkva, tamo nije dio.
      “Isus nije crkva…Isus je ugaoni kamen crkve…gdje je Isus nije crkva”… Melita… Zao mi je sto ja to trebam reci, prijatnije mi je sutjeti, ali covjek nakon nekog vremena shvati da nije toliki problem namjerno dezinformiranje o Bibliji, koliko ljudska neinteligencija. Otidi profesoru logike i trazi njegovo misljenje o ovome. Mozda ti njegov certifikat pomogne da shvatis. Zapravo sjetila sam se da ja imam taj certifikat kao i on.
      Stih o prekoravanju brata, govori da je crkva, zajednistvo u njemu vjerrnika dakle, najveci autoritet, ali u crkvi postoje sluzbe koje nose najveci autoritet. Dakle govori o strukturi autoriteta crkve i vjernika pod njima. …”. …”Dakle pravo tumacenja, interpretiranja i naucavanja ima samo rukovodstvo Crkve, Crkveni starijesine nikako jedan ili nekoliko pojedinaca!!!! ”
      Ne. Imaju svi. A provjerava se receno kroz Bibliju. Nebitno tko je dolje a tko gore u strukturi autoriteta. Samo gore obicno stoje oni koji su prokusani i od ljudi i od Boga. Govorim o pravoj crkvi, provjerenoj, ne o RK glupostima. Preskocila si reci kako je sam Pavao s eplasio da je u pogresnom znanju, mada ga je primio sma od Krista direktno, i otisao provjeriti svoje stavov eu Jeruzalem, kod Petra i prvih ucenika. A n akraju je sma Pavao ispravljao Petra. Nema nepogresivosti. Na zalost vasu.
      Inace, lose interpretiras “papu”. On je osim toga zabranjivanja “laicima” da razmisljaju sami, “papa” je zabranio uopce da imaju odnos sa Kristom sami. “Papa” im je dovoljan po njegovom misljenju…” Bit krscanstva je Crkva/zajednica i njeno jedinstveno misljenje bez obzira na izgled zgrade i njen oblik.” Isusa preskaces. On je bit crkve ostavarila se ona, odnoso postojala oa, tih dakle dvoje ili troje, ili ona ne postojala na zemlji. I dalje je Isus bit crkve.Bog. “Bez obzira na njen izgled ili oblik…”Nema zgrade-crkve u crkvi Bozjoj.Nikakve. Isus je kamen ugaoni, neizostavljiv dio , a ostalo vjernici.
      Ima i prica o tebi u Bibliji. “Oni koji odbacise kamen ugaoni”.
      “Individualno tumacenje nauka ne smatra se krscanstvom.” Ni “papa”, budi sigurna, ako taj jedan nije on sam. Doduse malo je zbunjen u posljednje vrijeme: cas je o pogresiv a ne nepogresiv, cas se sa Isusom prica a cas ne….U svakom slucaju nije ga tesko shvatiti.
      …Pavlovo astojanje u jedinstvo je medu crkvama koje je on podigao i naucio pravom nauku. I Sotona se trudi u jedinstvu crkava-ekumeni. Razumljivo.
      Dapace, Isus je rekao da raskola treba biti, da je donio mac a ne mir, i da u jednoj obitelji dvoje ce ratovati s atroje. Ti djelovi ti se ne svidaju vidim, pa ih ignoriras, ali kako primjecujemo to te nije zastitilo od sukoba mog i tvog stava. I…Tko ce sada prosuditi izmedu nas? Mozes povesti i par prijatelja na kavu da ih obrlatis protiv moga stava…Mozes si kamenom doduse…Biblijom me neces zatuci, to je sigurno..Dapace ni osnovnim pravilima …zakljucaka.
      ” Nazalost to jedinstvo nije se nikad ostvarilo od samih pocetaka krscanstva. A ostvarenje nije bilo moguce jer je samo krscanstvo bazirano na mjesavini ”
      A tako…zbrlj, brlj, grlj..op cup i-zakljucak. Sad brzo na kavicu, da se ne ohladi.
      “Zbog toga su danas crkve prazne i ruse se jedna za drugom te propadaju. A o duhovnom smislu nema ovdje ni govora!”…Opet na gradevinu. “A o duhovnom smislu” u tvom komentaru nema ni D od duhovnosti istinske. Da barem ima logike…
      Melita, ne slazem se sa “nisu neki za mudraca nego za madraca”. Ima ih i za kuhinju…dapace, jako dobro tamo rade, jos ako imaju supruga da ih drzi “na lancu”, sve to jos moze dobro funkcionirati.
      Namjerno sam gruba, jer ovakva tema i takav tvoj pristup njoj, je pozicija za skupljanje prokletstava. Citas Bibliju, to je dobro. Znam osobu koja je pocrtavala perverzije u Bibliji i na kraju se citajuci Bibliju s a tom motivacijom , i obratila. Ali onda si i sama u njoj procitala: “za svaku nekorisnu rijec cete biti sudeni….i…postenom postenjem uzvracam.” Postoji intelektualo postenje. Ti to nemas.
      Uz ostalo.

  17. istina 24/07/2019 at 16:27

    ………………………Širite istinu, ne zatvarajte oči na ovu tamu, nego raskrinkavajte zlo!…………………..
    https://youtu.be/nEpcY5JU120

  18. istina 24/07/2019 at 16:23

    i tko se odluči govoriti o crkvama neka ovo ne zaobilazi……..(spominjao sam-činjenice).
    ……. To ,nije bajka, to nije teorija, to je istina, govori dalje i dodaje: Danas postoji čitav nevidljiv svijet o kojem vi ne znate ništa. Oni te rituale čine već 2 tisuće godina…………………..‘I ja sam također bio u tim krugovima, i samo sam se smijao na sve to, jer meni su to bili samo klijenti. Pa sam otišao do mjesta kojeg nazivaju Crkvom Sotone. Tako sam posjetio ta mjesta i oni su radili svoju svetu misu s golim ženama i alkoholom i ostalim stvari. I to me baš zabavljalo. ……..ostatak na………………..
    https://www.dnevno.hr/vjera/vjera-kultura-i-znanost/o-ovome-se-suti-politicari-i-bankari-zrtvuju-djecu-ovo-su-njihova-imena-1341637/

  19. istina 24/07/2019 at 12:54

    https://st4.ning.com/topology/rest/1.0/file/get/3195104290?profile=original
    odabrana tema je rasprostranjena ovom planetom a ovdje se prikazuje aktivnost te iste planete pa svi koji promišljaju o mjenjanju bilo čega mislim da nezaobilazno-prvenstveno triba viriti u ovaj prikaz a o uzroku postojanja ovog servera…….e to je već drugi par rukava a pošto se ovdje spominje vatra-palež i reakcije zato pronađem pokazano da svi lipo vidite ………vatreni prsten…….koji dominira i odlučuje o sudbini ovog planeta zajedno s nama……uz ovo podsjetit ću vas na pokazane “humming boxes”-zuji kutije koje su postavljene po svim prikazanim rasjedima sa ???????? svrhom, uguglaj pa sam nađi i fotke i opis čemu je to “namjenjeno””””””””” s puno ????????????………2x sam ukazivao na tu činjenicu i taj faktor u namjeri informiranja vrijednih tragalaca istine…..a sad eto nastavite o crkvama i o natuknutom navolju svakome s malom naznakom zbog blizine nama na ….jug Italije i što se to vidljivo svakome tamo kuha

    • istina 24/07/2019 at 13:11

      i malo komentara………………………Za takvog meštra od zanata…………….iz navedene teme…..
      ………………………………………..Apsolutno nevjerojatno! Luk je zategnut!………..
      …….Wow Alaska is literally blowing up in earthquakes. The largest is 5.4 and the span East, west, south, and the Aleutian islands. This seems BIG. The released energy moved south down the fault, first with a 6.2 in West Canada, and then south California blowing up with its multiple quakes. Absolutely amazing! The bow is tightened!
      ……..Strongest earthquake in 20 years rattles Southern California
      July 4, 2019
      Officials have found cracks on several roads in the county, but overpasses and underpasses are in good shape. The earthquake was the strongest since a 7.1 quake struck in the area on October 16, 1999.
      prevod:
      .Wow Alaska doslovno eksplodira u potresima. Najveći je 5,4, a raspon istočni, zapadni, južni i aleutski otoci. Ovo izgleda BIG. Oslobođena energija pomaknula se prema jugu, prvo s 6,2 u zapadnoj Kanadi, a zatim s južnom Kalifornijom koja je eksplodirala s više potresa. Apsolutno nevjerojatno! Luk je zategnut!
      Najjači potres u 20 godina potresao je južnu Kaliforniju
      4. srpnja 2019
      Dužnosnici su pronašli pukotine na nekoliko cesta u županiji, ali nadvožnjaci i podvožnjaci su u dobrom stanju. Potres je bio najjači od potresa jačine 7,1 na tom području 16. listopada 1999. godine.

      • istina 24/07/2019 at 14:06

        ………”FEMA (Savezna agencija za hitne slučajeve), Nacionalna garda i druge agencije su upozorene i nalaze se u stanju pripravnosti za evakuaciju ključnih VIP osoba”, otkrio je zviždač u poruci.
        “Možda ćete vidjeti kako “crni helikopteri” dolaze u LA skupljajući ljude, te ih evakuiraju. Isto se događa i u drugim većim gradovima. Cenzurirali smo i uklanjali vijesti o potresima kako se ne bi proširile. O ovome više neće biti govora, pa otiđite sada dok još imate vremena dok vatromet još nije počeo.”
        …….Prema navodima zviždača, ova skrivena komora magme ispod Kineskog jezera, tek je nedavno otkrivena, a daleko je veća od Yellowstonea. Upravo u tome leži opasnost za budućnost Kalifornije, uključujući i nekoliko nuklearnih postrojenja koja se nalaze iznad nje, raspoređenih na više mjesta.

        Iako je komora magme već postala prilično aktivna, ona još uvijek ne izlazi na površinu, tvrdi ovaj zviždač. No, još jedan veći potres, na tom području, mogao bi sve to promijeniti, stvarajući ogromnu pukotinu iz koje bi magma mogla početi izbijati,
        znamo da se ovaj sajt čita svugdje pa nije na odmet ovo što sam nalipia da se svatko malo zapita i pokuša informirati……a gdje se to….ja…….nalazim…………
        kao i spomen…crni helikopteri…….koje sam već spominjao i ovo je potvrda postojanja i skrivanja istine od neizabranih ljudi što ima svugdje – kontrole uma——-

  20. istina 24/07/2019 at 11:54

    Jedan stranac zaluta u šumi na Andama. Spustila se već noć i on se u jednom trenutku probije kroz šipražje do proplanka prekrivenog visokom travom. Tu odluči prenoćiti. Kad se ujutro probudio, primijetio je da se u travi svjetluca veliko izglađeno kamenje. Prišavši bliže ustanovi da su to nadgrobne ploče.Počne čitati. Na jednoj je pisalo: Manuel- 4 g. i 2 mj., na drugoj: Maria- 5 g. i 7 mj., na trećoj: Pablo- 3 g. i 9 mj. itd. Užasnut pomišlju da je tu riječ o nekom strašnom ritualu u kojem su ubijali djecu, počne trčati natrag u šumu i naiđe na stazu pa krene njome.
    Nedugo zatim sretne čovjeka koji ga upita kuda trči. Stranac mu reče kako bježi s jednog užasnog groblja. I upita čovjeka zna li nešto o tome. Ovaj mu odgovori:Da, ali zašto je to strašno? To je obično groblje.Stranac mu odvrati: Pa strašno je to što tamo leže samo djeca.Ma kakva djeca, mi dugo živimo, svi su prevalili 80, kad su umrli!Ali kakvi su to onda natpisi na spomenicima? upita stranac.A, to vas muči!- nasmije se čovjek. Pa, znate, kod nas vlada običaj da kad djeca nauče pisati dobiju bilježnicu za svoj dnevnik i olovku. Kad god im se dogodi nešto lijepo to trebaju zapisati u dnevnik i označiti koliko je dugo njihova sreća trajala. Kad umru, zbrojimo te dane i zapišemo ih na njihov spomenik.Jer, čovjek živi pravim životom samo onda kad je sretan.
    Nepoznati autor

  21. istina 24/07/2019 at 11:51

    Neka se žena borila sa smrću. Iznenada je imala osjećaj da je uzeta u nebo i da se nalazi pred sudačkim stolcem.
    Tko si ti?- upita je glas.
    Ja sam gradonačelnikova žena, odgovori ona.
    Nisam te pitao čija si žena, nego tko si ti.
    Ja sam majka četvero djece.
    Nisam te pitao čija si majka, nego tko si ti.
    Ja sam učiteljica.
    Nisam te pitao što si po zanimanju, nego tko si ti.
    Ja sam kršćanka.
    Nisam te pitao koje si vjere, nego tko si ti.
    Ja sam ona koja je svaki dan išla u crkvu i uvijek pomagala siromašnima.
    Nisam te pitao što si činila, nego tko si ti.
    Tako je to išlo dalje. Štogod odgovorila, činilo se da nije dala zadovoljavajući odgovor. Vraćena je na Zemlju. Kad se oporavila od bolesti, odluči pronaći tko je zapravo ona.
    Nepoznati autor

  22. an 24/07/2019 at 08:35

    Hajdemo rascistiti termine.
    Crkva, ekklesia- prvotno znacenje je bilo “narodni skup”, poslije u krscanstvu -crkva satkana od ljudi.
    I to je to. Prvi krscani nisu imali zgradu. Sastajali su se po kucama svaki dan “kao po dogovoru”.
    Nema zgrade.

    Zapravo.
    Postojao je kod zidova hram i postojale su sinagoge. Hram je bio svet, sinagoge zgrade za Izraelce za proucavanje i sastanke. Bilo ih je u prvim stoljecima svuda po Maloj Aziji i istocno od Izraela.

    Sto se dakle sa ovim zbiva kod rimokatolickih i pravoslavnih vrhovnosvecenickih cudaka?
    Htjeli su biti “sultan umjesto sultana”. Zidovi umjesto zidova. Otuda negativni nacionalizam, odnosno nacizam u EU. On je od RK “crkve” podrzan. Potiho, oni su u Europi ucili svaku zemlju da su bas oni izabran narod. Rastavi pa vladaj.
    A ako su oni izabran narod, svaki u Europi pojedini narod, onda im je Vatikan/Rim hram, a pojedine RK crkve- sinagog. Dakle kopija Staroga Zavjeta. Ne Novoga Zavjeta. Ne krscanstva.

    Sinagoge nisu svete, ali hram, zgrada hrama u Jeruzalemu je sveta.
    Tako ide ludost i dalje, po analogiji, dakle ljubomori, na zidovsko pozvanje:
    U hramu je vrhovni svecenik. jedan. Ima izidovsko svecenstvo /kardinali kod “pape”. Kod zidova je taj vrhovni svecenik, osoba koja je jednom na godinu imao pristup Bogu direktno u svetinju nad svetinjama- posebnu prostoriju hrama. Ta osoba je u RK “papa”. “Jednom na godinu nema”, ali je to bacio na narod – Bozic. Kao sliku sada krscanskog elementa u religiji “pape”.

    “Papa” je dakle posljednji i prvi do Boga. (??!!) Posrednik Boga i ljudi ( Isus Krist ima u krscanstvu tu ulogu.)Nepogresiv (zidovski svecenik je bio covjek samo dakle pogresiv). Dakle , “papa” je spojio je ulogu Isusa i zidovskog vrhovnog svecenika. Odnosno postao sultan i veci od sultana/zidovskog svecenika, a sto u ekumeni mu daje pravo da vlada nad rabinima.

    Ako je Vatikan hram , po toj analogiji dakle sa zidovima, onda je tamo Bog. Samo bog posvecuje hram svojim svetim prisustvom (u krscanstvu je to tijelo vjernika a duh Bozji ga posvecuje i cini hramom).
    Medutim, Vatikan nema prostoriju nad prostorijama, kao zidovski hram, u kojoj prebiva Bog. Dakle, “papa” je bog i on sam posvecuje vatikanski hram. Zato se zove “papa” otac. Isus zabranjuje ikoga zvati ocem na zemlji, u duhovnom smislu, samo Bog je Otac.

    Dakle RK je poganstina, sa tipicnom prepoznatom poganskom strukturom, danas naprimjer IRAN ima takvu strukturu. “Papa” od prije nekoliko godina nije nepogresiv, kako priznaje sam dekretom. Iranski sveti voda, jeste jos uvijek nepogresiv. Saudijski muslimanski vode, to nisu. Iranski jeste. Zato je Iran tako jaka zemlja, oni imaju sina bozjega na vrhu, sveto bozanstvo. Bezupitni autoritet kojega slusaju. To je bila snaga i “papinske” Europe, dok je bio “nepogresiv”. Odnosno dok nisu dosli protestanti, oi koji nisu to vjerovali, i izasli iz RK religije.
    “Papu” danas cak i sudovi sude.

    Dakle, ne postoje te zgrade-“crkve” u krscanskom smislu te rijeci, u RK crkvi. Inace se ne mogu spojiti sa znacenjem rijeci ekklesia-crkva. Crkva su ljudi, vise njih “dvoje ili troje” najmanje kako pise Biblija, vjernici u osobu Isusa Krista, i po ucenju Biblije.
    Njihovo dakle zajednistvo cini narodni skup, ekklesiu, apozvanje Krista Isusa u svoje drustvo cini da taj skup bude crkva.
    A te zgrade, kako si rekao, podlijezu vremenu i povijesni su izvori, oni materijalni, dakle kulturna bastina. Ali u osnovi, po slikama i govoru same gradevine, one su centri lazne religije. Duhovni zagadivaci. Ali imaju mijesana ucenja sa istinom, tako da su takve i drzavne institucije (religijske ustanove), sve u svemu obje se gradevine uklapaju medusobno, i danas je vidljiv jasno taj spoj crkve i drzave, kao sto je uvijek i bio. “Papa” je ukrao carstvo od rimskog cezara, ucenje od zidova, unaprijedio ga cak do boga, a pokupio je i “krscanske” benefite, a sto ga je i odrazalo na stvarnoj vlasti svjetskoj , u toj svoj njegovoj ludosti. Jer ljudi vjeruju u tu laz. A ona na “krscanska” komponenata lazi je najmocniji dio.
    Danas kada se raspadaju, te gradevine vec imaju namjenu, zatvoriti u njima demone koje su isti pustali na svijet. Pa tko voli ici u njih…

    • Nemamime 24/07/2019 at 09:10

      U Srbiji su vlasti mordorovske preorale ranohrišćansku baziliku, preko koje ide autoput. Ali autor se uhvatio samo hrišć. sakralnih objekata, a ostale religijei njihova sveta mesta, ništa.

    • Nemamime 24/07/2019 at 09:18

      I potopili manastir valjevsku Gračanicu, da bi mafija napravila veštačko jezero koje zagadjuje neverovatan broj izvora čiste, žive vode, u njegovom okruženju. Ljude koji nisu dali manastir i njegovu čistu okolinu, utrpali su u maricu i odveli u policiju. Nisu im dozvolili ni da pokupe mačiće i kučiće koji su tu živeli zajedno sa vernicima.

      • an 26/07/2019 at 16:19

        Da to je problem sa svim tim. Te zgrade imaju jedan duhovni trag na sebi, a koji su ostavili vjernici. I sto su starije to su bile blize ranom istinskom krscanstvu.
        TO njima smeta.
        Ali sa druge strane ONI ih namjerno lazno nazivaju CRKVAMA, te gradevine od kamena betona…, a sto nema nikakve veze sa ucenjem u istinskom krscanstvu.
        Tako nekako, ti sotonisti uvijek tucu po istini sa vise strana.

  23. istina 23/07/2019 at 20:32

    EEEEEEEEEEEEEEEEEEEE fernandoooooo i svi druuuuugi……………………..
    ……..e da se u sve nije upleo „Tom Cruise“ i odradio jedan novi „Mission Impossible“. Za takvog meštra od zanata i ono nezapaljivo postaje zapaljivo, a neuništivo postaje krhko. Bravo majstore! „Go(o)d job!“…………………..moćan neekiiiii ovaj “insekt”..E.Musk…a šta si to upakovao za gore kad ovi znaju i bez da si pokaza’………tebi očito nisu preveli LAM ARABI…….NEBO JE ZA ČIIIIIIIISTEEEEEEEEE
    https://youtu.be/cfE733B6Kmc

Odgovori

Naziv *
E-pošta *
Web stranica